Sponsorizează

Si dvs va puteti implica in dezvoltarea si educatia prin miscare a copiilor din mediul rural!

Persoanele juridice pot SPONSORIZA!

În România sponsorizările sunt reglementate de Legea 32/1994, lege publicată în M. Of. Partea I,nr. 129 din 25 mai 1994 și a intrat în vigoare de la data de 1 iunie 1994.

Ce este sponsorizarea? Sponsorizarea este actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susținerea unor activități fără scop lucrativ desfășurate de către una dintre părți, denumită beneficiarul sponsorizării.

Fiind un act juridic încheiat între două persoane (fie o persoană fizică și una juridică, fie două persoane juridice) sponsorizarea se realizează obligatoriu în baza unui contract scris făcut între părți, sub semnătură privată (deci nu trebuie mers neapărat la notar) în care se va specifica obiectul, valoarea și durata sponsorizării, precum și drepturile și obligațiile părților.

Cheltuielile de sponsorizare se scad din impozitul pe profit datorat si achitat la stat,cu alte cuvinte, fondurile suportate pentru astfel de actiuni diminueaza ulterior si direct sumele ce trebuie achitate statului in contul impozitul pe profit.

Începând de la 1 aprilie 2019, sponsorizările plătitorilor de impozit pe profit și ale microîntreprinderilor pot fi făcute numai către ONG-urile înscrise într-un registru special al Fiscului, conform Legii nr. 30/2019.

Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale a fost înființat recent de către Fisc și ONG-urile înscrise în el pot fi verificate.

Practic, pentru a vedea dacă un ONG figurează în registru, firmele trebuie să introducă codul de identificare fiscală al acestuia și un cod aleatoriu de validare afișat de aplicație. În urma căutării, aplicația afișează un mesaj din care reiese dacă ONG-ul este înscris sau nu în registrul gestionat de Fisc.

  • ASOCIATIA CLUB SPORTIV VIITORUL IALOMITA, persoana juridica romana, fara scop patrimonial,neguvernamentala,non-profit si apolitica
  • CIF 40984398
  • Decizia de inscriere in registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscal – prezenta la punctul numarul 3 in e-mail

Incepand de anul trecut firmele sunt obligate să depună formularul fiscal 107, până la data de 25 martie, pentru a raporta sponsorizările din anul anterior.

Incepand cu data de 29 iulie 2019 procentul crește de la 0,5% la 0,75% din cifra de afaceri, nivelul sponsorizărilor deductibile pe care companiile supuse impozitului pe profit le pot acorda ONG-urilor.

Modificarea apare în Monitorul Oficial nr. 625 / 26.07.2019, unde s-a publicat Legea nr. 156/2019 pentru modificarea art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.

Practic, companiile care plătesc impozit pe profit pot acorda organizațiilor eligibile sponsorizări deductibile în limita a 20% din impozitul pe profit sau 0,75% din cifra de afaceri (se ia în considerare valoarea cea mai mică dintre cele două).

Care este suma pe care o pot directiona?

– 0,75% din cifra de afaceri;

– pana la 20% din impozitul de profit datorat.

Dacă ești plătitor de impozit pe venit microîntreprindere

Luam exeplu o bază de venit impozabil de 300.000 lei

Se aplică cota de 20% la suma impozitului calculat trimestrial:

300.000 lei x 1% = 3.000 lei x 20% = 600 lei pentru companiile care platesc 1% impozit venit microintreprindere.

300.000 lei x 3% = 9.000 lei x 20% = 1800 lei pentru companiile care platesc 3% impozit venit microîntreprindere.

Exemplu calcul credit fiscal sponsorizare, în cazul unui plătitor de impozit pe veniturile microîntreprinderilor (considerăm o microîntreprindere fără salariați)

O microîntreprindere fără salariați are la sfârșitul trimestrului o bază de venit impozabil de 300.000 lei, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor (3%) fiind în sumă de 9.000 lei. Având în vedere o sumă de sponsorizare de 5.000 lei, acordată în timpul trimestrului de referință, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor va putea fi redus, în limitele prevăzute de Codul fiscal, după cum urmează:

Elemente de considerat în calculSume (lei)
Bază de venit impozabil300.000
Impozit pe veniturile microîntreprinderilor (3%)9.000
Limită 20% din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor1.800
Sponsorizare acordată5.000
Suma eligibilă pentru credit fiscal1.800
Credit fiscal de reportat3.200
Impozit pe veniturile microîntreprinderilor de plată7.200

Exemplu calcul sponsorizare, dacă ești plătitor de impozit pe profit

O societate are la sfârșitul anului o cifră de afaceri de 10.000.000 lei, un profit impozabil de 2.000.000 lei, impozitul pe profit de plată (16%) fiind în sumă de 320.000 lei. Având în vedere o sumă de sponsorizare de 90.000 lei, acordată în timpul anului de referință, impozitul pe profit va putea fi redus în limitele prevăzute de Codul fiscal așa cum este redat în exemplul de mai jos:

Elemente de considerat în calculFormulă de calculSume (lei)
a. Cifra de afaceri10.000.000
b. Profit impozabil2.000.000
c. Impozit pe profit (16%)b x 16%320.000
d. Limită 0,75% din CAa x 0,75%75.000
e. Limită 20% din impozitul pe profitc x 20%64.000
f. Sponsorizare acordată90.000
g. Suma eligibilă pentru credit fiscalg = d75.000
h. Impozit pe profit datoratc – d245.000
i. Credit fiscal de reportatf – d15.000

Decizie de inscriere in registrul ANAF

Contract Sponsorizare